14 december 2011

Dag 8 – En död person som jag tänker på ofta.

Vem tror ni jag tänker skriva om här? Jo, min pappa så klart..
För er som inte visste (vem nu det kan vara) så dog min pappa i Juni 2009, alltså när jag var elva år och gick i femman.
Han dog oväntat och snabbt av en sjukdom och det tänker jag inte gå in så mycket på eftersom att jag helst inte tänker på det.
Min pappa var väldigt smart och kreativ och vi var varandra väldigt nära, jag brukade alltid fråga honom om typ intressanta saker som ingen annan tycker är intressanta (typ som ljuset och sånt).
Han var fotograf och jobbade som foto-lärare, han gjorde sjukt fina foton och vi har flera hemma på väggarna. När jag blir äldre så skulle jag sjukt gärna vilja göra en utställning med min pappas fina bilder, jag tycker de är Sjukt fina (som sagt).
Ehm, när min pappa dog så var jag typ helt borta typ, eller ja, typ borta från verkligheten i ett halvår eller längre. Men nu känns det bättre. Det känns fortfarande inte riktigt som på riktigt men det är bättre. Man måste gå vidare, det blir alltid bättre! Nej, det blir inta alltid perfekt eller superbra igen men det blir bättre!
Jag gillar inte att tänka särskilt mycket på min pappa eftersom att det blir jobbigt efter ett tag men jag har absolut inget emot att prata om det, även om jag kan bli lite ledsen.
Fast nu har väl ingen velat snacka så mycket med mig på länge. :P
Ja, vad ska jag säga mer? Ni kan gärna ställa frågor men det är inte helt säkert att jag svarar på allt men jag ska göra vad jag kan.
Kram!








Älskar dig!

2 kommentarer: