18 december 2011

Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.

Kolla dessa underbara hus! Lite för färgglatt men det var
riktigt coolt att se! På andra sidan av klippan sluttar det
rakt ned. Riktig fräsigt byggt! ;)
Detta är en stad som ingår i de fem fina städerna i Italien vid namn Cinque terre. Jag har varit i Italien med min familj typ 3 eller 4 gånger.. Vi bodde i den fina lilla staden Levanto. Jag älskar verkligen Italien, det gjorde min pappa och resten av familjen också. Första gången vi åkte dit åkte vi med vår gamla bil från Österrike. Vi bodde på en camping som låg ganska högt upp i landet. Andra gången flög vi och bodde på en annan camping som låg i utkanten av Levanto, det var då vi upptäckte denna fina stad. Vi åkte bil och utforskade i närheten och var i alla "Cinque terre-städerna". Det jag gillar mest med Italien är det enormt mysiga havet med gigantiska vågor och såklart den underbara sorbeten. 
Vi var även i andra städer som Pisa, Florens och Milano. I vår ska vi nog åka till Venedig också! :D
Dream coming true! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar