12 december 2011

Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.

Om jag fick en miljon så skulle jag antingen...

- Spara ca 900 000 för senare bruk (såsom hus, resa...) och de övriga 100 000 skulle jag slösa på en massa kul: köpa en ny, fin kamera, resa nånstans kul och slösa på kläder.

- Eller så skulle jag skänka bort ca 100 000 till behövande människor eller föreningar som WWF. Sedan skulle jag spara typ 500 000. Jag skulle även åka på en jorden runt resa och shoppa lite roligt (och köpa fin kamera!).

Anledningen till att jag skulle spara så mycket är väl för att vi (i min familj) alltid haft en del sparade pengar så jag tycker att det är väldigt bra och ganska självklart att spara om man råkar ut för något eller vill köpa något större.
Att jag i andra alternativet skulle skänka så mycket är för att jag tycker att det är viktigt, och lite orättvist om jag skulle på en hel miljon och vissa människor inte har mer en kanske en krona om dagen.
Och det är inte så att jag behöver en ny kamera men det skulle vara roligt att ha en fin, ny kamera som man kan köpa till objektiv till, inget jag hade köpt om jag inte vann så mycket. :3
Jag skulle sjukt gärna åka jorden runt när jag blir lite äldre, det är i princip ett måste innan jag dör. ;D

Ännu en härlig bild av konstnären/fotografen Erik Johansson.

1 kommentar:

  1. Mooais, jag kräver att jag får göra ett inlägg i din blogg och att du skriver om mig i bloggen så alla förstår så underbart konstig jag är! ;d

    SvaraRadera