22 februari 2012

Från Österrike

Har inte hunnit blogga så mycket härifrån, fullt upp hela dagarna!
I måndags åkte vi skidor i typ tre timmar sen, i lift-kön, knuffade Otto mig så att jag for ner med munnen mot min stav och började blöda och sånt skit. Tack Otto... Fick i alla fall en enorm fläskläpp (som är borta nu) och vi åkte hem. Sen åkte vi till farmor och farfar, de är jätteledsna hela tiden (p.g.a. min pappa som dog för drygt två år sedan) men efter en stund lättade det och vi spelade kort och hade trevligt.
Igår åkte vi i typ fyra timmar, då var min farfar med och åkte också. Han är en "bergnörd" och skulle såklart stanna tio gånger för att säga alla bergens namn och höjd och sånt...
Det är sjukt varmt att åka skidor eftersom att solen ligger på som fan så efter ett tag sätter man sig i "Dorrebirrer hütte", en stuga med mat, och dricker Almdudler och äter lass med pommes. ;3

Almdudler! Kan inte riktigt sätta ord på smaken, smakar läsk och lite kryddigt, nej, men typ, haha.
Efter skidorna igår åt vi god mat här hemma, sover/bor hos mammas och pappas gamla kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar