2 februari 2012

Älskar mina trummor!

JAG ÄLSKAR MINA TRUMMOR! (varning för tråkigt inlägg!)
Ville bara att de skulle veta det...
Jag blir sjukt avslappnad av att trumma, eller inte medans jag trummar, då blir jag speedad och glad,
men efteråt så blir jag helt avslappnad. Sjukt härligt.. (Misstolka INTE! -.-)
Ända sedan jag började spela har jag älskat det!
Så himla roligt att sitta och slå på trummorna, och genom att dampa lite kan man lära sig helt nya saker..
Och känslan när det till slut går, först vägrar armarna och benen göra som man vill och det känns som man är cp typ (ursäkta mitt uttryck!). Men när det äntligen går så är det så jävla coolt!
Som att man typ blir av med benet och sedan lär sig att gå med en protes, först sjuktligt svårt men sen blir man så glad när det funkar! Tyckte faktiskt att det var en bra beskrivning av känslan..
Kan såklart vara extremt irriterande och bara sitta och vara tvungen att göra om det en miljon gånger men där är så roligt när man väl kan så det är helt klart värt all möda.

Jag antar att alla "icke-trum-älskare" bara tycker att detta låter extremt och att jag använder alldeles för många "extremt, jävligt, sjukt" och så vidare, men det är underbart roligt att spela trummor så alla borde testa, för ni kommer att fastna direkt.



Mina trummor är av märket Pearl, som är det absolut bästa enligt mig, och ser ut ungefär som på bilden. Fast jag har bara två cymbaler (inklusive hi-hat) och setet på bilden har tre..
Mina trummor är dock ganska ostämda.. Eller ja "ostämda" kanske inte är rätt ord, snarare illa-låtande.
Min virvel låter helt galet, haha.

2 kommentarer:

  1. <3

    Ja det är skitsynd men vi håller på att försöka fixa en lokal att vara i så förhoppningsvis kan vi börja träna snart igen! Annars får du starta är crime city rollers ( vuxenlaget) har startat ett junior lag! :)

    SvaraRadera
  2. In och checka min underhållande blogg. Som sagt så uppträdde jag igår, läs mer om det på bloggen. Följa varandra via bloglovin? :D

    http://swaxu.bloggplatsen.se

    SvaraRadera