22 november 2011

This is my life, this is my reality

Blir antagligen lite fler inlägg en vanligt idag efterssom att jag har så extremt tråkigt! ;D
Tänkte tipsa om min kamera: Jag har en Sony NEX-5 och om du funderar på att köpa kamera så är denna en superbra! Funkar att ta med sig ÖVERALLT och väger typ ingenting. Vissa säger att det är svårt att ändra inställningar och visst, om du nu är van vid en Canon eller Nikon eller en annan "vanlig och simpel" systemkamera så kan du ju sakna programratten och alla knappar som gör så att du snabbt snabbt kommer till en funktion. Men det är inte så svårt! Om du snabbt vill komma till programratten (som ligger i kamerans meny) så fixar du bara en genväg så att du kommer dit med ett klick. Alltså, inte så himla svårt ändå, right!?
Ett annat plus med kameran är att dan tar, ja vad är det, som hägst sju bilder i sekunden, detta gör att med funktionen som gör att den bara bombar med bilder så länge du håller inne så får du sjukt många bilder!
Ja, alla tycker säkert att detta börjar bli tråkigt så nu slutar jag, jag tycker iaf att min kamera är bäst och finast!

UPDATE; Kom på en sak till, som ni ser så har kameran ingen blixt, men blixt medföljer. Inte alls svår att sätta på (som det står i vissa recensioner)! Jag köpte min Sony NEX-5 på Japan Foto för typ 3 500, finns nån hundralapp billigare om man köper från nätet (kolla Prisjakt).

1 kommentar: